Performance e disuguaglianze nei sistemi educativi europei
Un tentativo di spiegazione del “caso” italiano

5,00 €
3,00 €
D – Saggistica varia
     
SINTESI
This work aims to analyze the issue of equity in education in a comparative way, using international data (from the OECD - PISA project). In the first part there is a description of the policy change in educational field compared to the stability of the impact of family background effect on skills achievements and school career; there is also a theoretical proposal that will be tested in the following paragraphs-hypothesis of multiple contingencies. In the second part we examine the three principal measures of equity in education: inter-individual equity, the intercategorical equity and the minimum threshold. In the third part we try to explain, using our hypothesis, the Italian singularity: the reasons that make the Italian education system are ineffective and at the same time that unfair.
pagine: 44
formato: 17 x 24
ISBN: 978-88-548-3576-4
data pubblicazione: Ottobre 2010
marchio editoriale: Aracne
collana: Dipartimento Innovazione e Società della “Sapienza” Università di Roma | 31
SINTESI
Informativa      Aracneeditrice.it si avvale di cookie, anche di terze parti, per offrirti il migliore servizio possibile. Cliccando 'Accetto' o continuando la navigazione ne acconsenti l'utilizzo. Per saperne di più
Accetto